Murat Bilginer





25 Görev Bize Düşüyor
Baya bir zaman oldu bu türden bir yazı ile sizlerle buluşma fırsatı bulamamıştım. İzlediğim bu video ile beraber bir kaç satır karalama isteğim oluştu.Belki yazıyı, videoyu izlemeden önce okuyacaklar için kısaca neden bahsettiğini anlatayım sizlere. Türkler neden kendi teknolojisini üretemiyor daha doğrusu neden hiç bir şey üretemiyor diye sorguluyor ve buna neden olan şeyin eğitim sistemindeki eksiklik olduğunu anlatmaya çalışıyor Emin Çapa.Devamını Gör-->

24 2014'ün Giderken Getirdikleri
2. Geleneksel sayfamda bu yıl nasıl geçti yazısından tüm herkese selamlar.Geçen yıl 2013 ün Liderleri isimli yazımla 2013 ü değerlendirmiştim ve 1 yıl yine geçti ve geçen yılın giderken getirdiklerini iyisiyle kötüsüyle bir yazıyla tarihe, kurumayan ve silinmeyen bir mürekkep ile yazılan İnternet alemine not düşmek istedim.Şu an itibari ile yazılmış 511 konu pek çok kesimden kişiye hitap etti ve yardımcı olmaya çalıştı. Devamını Gör-->

23 Staj Defteri 2 Endüstri Mühendisi Misin? Hadi Bunu Da Çöz
Merhabalar herkese. Uzunca bir aradan sonra yeniden sizlerleyim. Staj Defteri 1 Her Şeyden Birazı Hiçbir Şeyden Tamamı Olmayanlar isimli yazım yayınlandıktan sonra aslında 3 yazım daha hazırdı. Ama bir şey oldu ve Staj Defteri 1 yazısı tahminimden fazla kişi tarafından ilgi görünce dedim ki mesleği zirvede bıraksam iyi olacak :D Devamını Gör-->

22 Her Şeyden Birazı Hiçbir Şeyden Tamamı Olmayanlar
Merhabalar her şeyden birazı hiçbir şeyden tamamı olmayanlar. Selamımı yazı sonunda alırsanız sevinirim. Yani almak isterseniz artık.Niçin bu kadar süre bekledim yazmaktan niye uzak kaldım önce bunu anlatayım sonra asıl mevzumuza giriş yapayım diye düşünüyorum.Yazacak konu çok aslında ama ben şimdiye kadar bu alandaki yazılarımı hep, sadece dışardan gözleyen bir Endüstri Mühendisi adayı gözü ile yazmıştım. Devamını Gör-->

21 Mühendis Olacağız Ama!!!
Merhabalar. Bu yazım köşem için bir yazımı olmalı yoksa bir konu anlatımı şeklinde mi olmalı bir türlü karar veremedim. Biraz ortaya karışık bir şey olacak sanırsam.Mühendis adaylarının hemen hemen hepsinin mutlaka bir sınavı için bile olsa bilmesi bulundurması gereken bir nesnesi vardır. Nedir o? Fonksiyonel bir hesap makinesi.En son Kalite Kontrol final sınavından sonra farkettim ki 3 yıldır mühendislik okuyorum Devamını Gör-->

20 Endüstri Mühendisliği Ve Şu
Tabi başlığa bakınca bu da ne ki demiş olabilirsiniz nasıl cins bir başlık öyle, aslında sırf başlığı görüp ne saçmaladığını merak edip geldim diyenlerden biride olabilirsiniz.Beraber bakalım o zaman ben ne saçmalamışım bu yazımda.Endüstri Mühendisliği biraz garip bir meslek. Dışardan bakıldığında tam bir çorba gibi bile görünüyor olabilir. Hatta iş mesleğimizi savunmaya geldiğinde bu çorba gibi görünen şeye önce sahipleniriz sonra savunmasını yaparız.Devamını Gör-->

19 Kişisel Geliştiren Kitap
Büyük düşün. Bir parola, sürülmesi gereken bir iz, yazılıp duvara asılacak ya da hayatımıza mihenk taşı olabilecek bir cümle.Kişisel gelişim kitapları okurken çok seçici davranırım her kişisel gelişim kitabının beni kişisel geliştirdiğini düşünmem. Hele daha başlığında insan da maddi bir heyecan uyaran kitapların kapağını bile açmam. 10 günde nasıl zengin olunur? 3 ayda nasıl şakır şakır İngilizce konuşulur gibi. . Devamını Gör-->

18 Endüstri Mühendisliği ve Algoritmik Zeka
Hayat eşittir algoritma diyerek iddialı bir giriş yapsam herhalde kimse itiraz etmez. İtiraz edecek olan varsa da yazımın sonuna kadar sabretmesini rica ediyorum. Böyle olduğuna ikna etmeye çalışacağım.Eleştirdiğim şeylerden biri de şu, hayat eşittir algoritma iken üniversite sıralarına kadar, kişilerin algoritmanın tanımından bile haberdar olmaması, olmamamız çok acı bir şey. Yani ülkemizde öyle bir sistem var ki bizlere yaşamayı üniversite ile beraber öğretiyorlar.  Devamını Gör-->

17 Herkes Ne Yaşar Endüstri Mühendisi Ne Görür
Yıllar önce lisedeki ilk dersler. Fizik kimya biyoloji bir sürü yeni branş bir sürü yeni ders. Her gelen hoca anlatmaya başlıyor. Fizik hocamız geliyor insana bakın her saniyesi fizik her adımı fizik, fiziksiz attığı bir adım bile yok. Kimya hocamız gelir, ağaca taşa toprağa bakın her yerleri bir eczane-i kimya olmuş. Kimya olmadan bir hayat düşünülemez. Ben dünyaya bakınca kimya görüyorum.  Devamını Gör-->

16 Herkes Onu Okuyor
Bir büyüğümüzün ifadesi ile İnsanlığın İftihar Tablosunu (Sallallahu Aleyhi Ve Sellem) anlatmak bana mı düştü ki klavye başındayım. Gönüller Sultanını (Sallallahu Aleyhi Ve Sellem) anlatmak için, cilt cilt, binlerce sayfa kitap yazılmış. Onun hayatını Siyerden, sahabe efendilerimizden en iyi bilenler anlatmışlar. Binlerce sayfa yazılmış, binlercesi daha yazılsa yetmeyecektir belki de.Kırık dökük cümlelerimle onu anlatmak bana kadarDevamını Gör-->

15 Sevginin Hammaddesi
Sevgi bir kitap olsaydı, ancak önsözü, girişi, gelişmesi ve sonucu şefkat ile yazılırsa çok satan ve topluma yarar sağlayan bir kitap olabilirdi.Dünya artık küçük bir köyden farksız hale geldi. Gelişen teknoloji sayesinde sanki tüm insanlık bir mahallede dip dibe yaşıyoruz gibi. Toplum halinde bir arada sorunsuzca yaşayabilmemizin kaidesi ise bir birimizi sevmekten geçiyor.Belki de Devamını Gör-->

14 2013'ün Liderleri
Koca bir yılı daha geride bırakırken geride neler bırakmışız bir bakayım istedim. Sayfamda 2013 yılı nasıl geçti bu yazımda bunu incelemeye çalışacağım. Sayfamın saygı değer ziyaretçileri en çok nelere göz attılar hangi yazılarım imdatlarına koştu istatistikler ışığında 2013 yılının liderlerine bir bakmak istiyorum. Sosyal tespit ve mesajlarla dolu bir yazı ama amacım sadece eğlenceli bir bakış 2013 e :DDevamını Gör-->

13 Kalbime Akan Gözyaşlarım
Aşk diye fısıldadı genç.Aşk…?Sonra gözlerini kapattı.Sevmek dedi.Sevmek…?Gözleri hala kapalıydı.Aklına sevdiği gelmişti aşkından ölebileceğini düşündüğü sevdiği. Gözlerinden yaşlar süzülmeye başladı.Gözlerinden yaşların süzüldüğünü gören orta yaşlı adam gence seslendi."Genç adam adın ne?” dedi.“Ne önemi var ki dedi. Ahmet, Mehmet ne fark eder ki."Devamını Gör-->

12 Tolstoy, Akıl, Allah
İki gün öncesine gidiyor aklım. Kütüphanede birkaç kitap almış ve ödünç alma bölümüne ilerlemiş kitapları masanın üzerine koymuş işlemimin tamamlanmasını bekliyordum. O sırada başkası tarafından okunmuş ve geri iade edilmiş masanın üzerindeki bir kitaba ilişti gözlerim. Uzunca bir süre bakakaldım kitaba. O anda içimde alsam mı almasam mı fırtınaları kopuyordu.Devamını Gör-->

11 Hiss-i Mühendislik
Mühendis gibi hissetmek… Nasıl bir duygu ki acaba diye düşünürdüm.Herkes okuduğu bölüm için şunu der herhalde ve özellikle bölümüyle alakalı dersleri görüp zaman ilerleyince ben bu bölümden başka yerde okuyamazdım burası benim yerim.Bende aynen öyle diyorum. Ama ben bölümümle ilgili değil ben mühendislikten başka bir şey yapamazdım herhalde diyorum.Devamını Gör-->

10 Yep Yeni Bir Heyecan
1 yıl geçti. Sayfayı kuralı bir yıl oldu. 50.000 ziyaretçi ve toplamda bugün itibari ile 376 konu başlığı ile aklımdakileri anlatmaya çalıştım yazar arkadaşlarımda aklındakileri sizlere anlatmaya çalıştı. Bazen sadece yazalım isteği ile geçtik klavye başına unutmak istediklerimizi unuttuk bazen yeni bir şey öğrendim bunu paylaşmalıyım heycanıyla geldim yazdım. Sizlerle güzel bir yıl geçti ve gitti. Devamını Gör-->

9 Büyük Resmi Parçaladık
Lise ve üniversitede hocalarımız, okuduğumuz çoğu yazar, büyüklerimiz hep şunu der bize, hayata bakarken küçük karelere takılmayın büyük resmi görmeye çalışın.Şimdi o hocalarımıza büyüklerimize köşesinde yazan yazarlarımıza bize hitap eden herkese seslenmek istiyorum.Sizin eseriniz oldu aslında bu yaşananlar!Ne demek mi istiyorum?Keşke büyük resmi gördürmeye çalışırken sadece bakmamız gerektiğini söylemeseydiniz bize. Devamını Gör-->

8 Hocam Gerçekten Türev Ne Demek?
Küçük bir eleştiri sonrasında sizi türevin tanımıyla baş başa bırakacağım. Eğitim sistemimizdeki en büyük yanlışlardan biri verilen eğitimin yada öğretimin bana göre düşünsel odaklı değil sonuç odaklı çalışıyor olması.Ne demek istiyorum?Başlığı görerek merak edip girdiysen bu konuyu okumak için, demek ki türev diye bir şey daha önce duymuşsun yada bunu ders olarak görmüşsün.Devamını Gör-->

7 Neden Göz Bilir Misin?
Bitirebilir misin?Neden böyle başladım yazıma. Neyi bitirebilir misin demi aslında?Aşık oldun mu hiç ? Olmadıysan bence daha fazla okuma bu yazıyı sayfayı kapatabilirsin. Ya olduysan, o zaman biraz seninle dertleşebilir miyim?Gözlerin gücüne o kadar çok inanırım ki bu inandığım gücü anlatayım mı biraz sana?Devamını Gör-->

6 Farkına Var Ne Olduğunu Bil
Okullarda kıyafet serbestliği üzerine şu günlerde nette bir yazı dolaşıyor yazı biraz dikkatimi çekti. Facebook Twitter gibi sosyal ağ kullanıcısıysanız bu yazıyla zaten karşılaşmışınızdır ama göremeyen arkadaşlar için küçük bir kısmını paylaşayım.
“Okula üniformayla gelmek demek:Devamını Gör-->

5 Unutmak Sevmekten Büyüktür
Bir kere daha oturdum bilgisayar başına, bir yazı daha yazmak için. Konu olarak unutmayı seçtim. Her hangi bir şeyi unutmaktan değil, sevdiğini unutmaktan bahsetmek istiyorum.Birini unutabilme çabasına girişebilmek için öncelikle onu sevmelisin, sevebilmelisin. Sevmek yetmez sonra birazda bağlanmalısın.Devamını Gör-->

4 Bu Nasıl Hayat? Bir Öğrenci Evi Portesi
Hayat okurken güzel herhalde. Bu güzelliğin okurken farkına varamasak ta en azından böyle olduğunu teorik olarak biliyoruz. Ama birde üniversite hayatı diye bir gerçek var. Yurtta kalan arkadaşların pek haberdar olmadığı, evde kalan üniversiteli için hayat çok farklıdır.Nedir o? Üniversiteye gelirsin ilk yıl yurtta kalırsın yavaş yavaş çevre edinirsin.Devamını Gör-->

3 Tutkumun Ötesindeki Dünyam
İlk yazımda demiştim ki, ben bir yazılım tutkunuyum. Bu konuyu diğer yazımda yazmayı düşünüyorum demiştim. İşte o yazı bu yazı. Aslında buna tutkumun bile ötesindeki dünyam diyebilirim. Ayrıca NCFKR nedir bundan da bahsedeceğim sizlere ama ne zaman, yazının sonunda :D Kendime sizin adınıza bir kaç soru sormak istiyorum. 1. Neden yazılım? 2. Başka alan mı kalmadı tutkunu olacak?Devamını Gör-->

2 Ne Oluyor Evladım O Şimdi?
Üniversite okumaya başlayınca memleketinize çok yakın değilseniz ve çok sık yolculuk yapmaktan hoşlanmıyorsanız eve gitme zamanlarınız 4 ayda birdir.Memleketinize gittiğinizde yapmanız gereken bir takım vazifeleriniz vardır. Nedir onlardan biri eş dost ziyareti. Ve çevrenizde kimin çocuğu hangi bölümde okuyor diye merak eden bir amca ve teyze takımı vardır. İnanılmaz meraklıdırlar.  Devamını Gör-->

1 Başlangıç
Ne oluyor burada diyen arkadaşıma küçük bir açıklama yapayım. Beni tanımıyorsanız, öncelikle en önemli özelliğimden bahsedeyim. Tam bir yazılım ve teknoloji tutkunuyum diyebilirim. Neden yazılım, neden teknoloji sorusunun cevabı bu yazımda değil, başka bir yazımda vermeyi düşünüyorum.Bir gün yine oturmuş program yazıyorum. Bir arkadaşımdan bir mesaj geldi. Devamını Gör-->

Yorumlar