Kod Günlüğü



13 C# da Form'u Kod İle Minimize Etme Yada Kapatma
Merhaba günlük. Uzunca bir zaman sonra yeniden kodlar ile haşır neşir olunca sana da anlatılacak bir şeyler çıktı. Şimdi sana C# da açık olan formu minimize yada kapatma işlemlerini bize vermiş olduğu hazır butonlar ile değilde direk kodlar ile nasıl yaparız kendimiz ondan bahsetmeye çalışacağım.Devamını Gör-->

12 C# da TabControl Nesnesindeki TabPageler Üzerinde Buton İle Gezme
Merhaba günlük. Kısa bir not düşüp gideceğim. Ama güzel bir şey öğreneceksin. Biz yazılımcılar bazen çok formlu projelerle uğraşmak zorunda kalırız. Böyle projelerimiz için Microsoft mühendisleri şunu demişler, bu elemanlar form form dolaşıp durmasın, zaten bir sürü form açıl kapan bu kullanıcıyı da bezdirir biz bunların işine yarayacak bir nesne yapalım ve TabControl nesnesini yapmışlar.Devamını Gör-->

11 C# da Replace Metodu Kullanımı(İki String İfadeyi Bir Biri Yerine Yazma)
Merhaba günlük. C# la uğraşınca biraz yine sana anlatacak konu çıktı. Şimdi sana bir string metodu olan Replace i anlatmaya çalışacağım. O zaman Bismillah diyelim ve başlayalım.Tabi bu metodu kullanmakta nereden çıktı diye aklında bir soru var hemen bu sorunu gideriyim öncelikle.Devamını Gör-->

10 C# da Dock Kullanımı
Merhaba günlük. Uzun bir aradan sonra sana yine bir C# kodu anlatmaya geldim. Şimdi sana C# da nesneleri form içinde belli bir düzene sokmaya yardımcı olan Dock kodunu anlatacağım.Devamını Gör-->

9 C# da Kodların Çalışma Süresini Hesaplama
Merhaba günlük. Uzun zaman oldu ayrı kaldık. Ama güzel bir konu ile geri geldim. Şimdi sana C# da yazdığın kodların ne kadar sürede işlemini gerçekleştiğini görebileceğin programın kodlarını göstereceğim sana.Devamını Gör-->

8 C# da ImageList Kullanımı
Merhaba günlük. Şimdi sana C# da ImageLıst nedir nasıl kullanılır bunları anlatmaya çalışacağım. ImageList C# da projemiz için resim saklama ve istediğimizde bu resimleri ulaşma nesnemizdir diyebiliriz en temel anlamda.Devamını Gör-->

7 C# da Nesnelerin Font Özelliğini Kod İle Değiştirme
Merhaba günlük. Şimdi sana nesnelerin font stilini kod ile nasıl değiştirebiliriz bunu anlatmaya çalışacağım. Bu durum ile daha çok dinamik oluşturduğumuz nesneler için karşı karşıya kalmaktayız.Yani ne demek istiyorum?Devamını Gör-->

6 C# da Combobox'a Klavyeden Veri Girişini Engelleme
Merhaba günlük. Başlıkta gördüğün ifadenin çözümünü öğreneceksin şimdi . O zaman başlayalım. C# da combobox nesnemiz içerisine girilmiş olan verileri bir liste şeklinde açıp birini seçmemize yardımcı olan nesnemizdir.Devamını Gör-->

5 C# da @ Karakterinin Görevi
Merhaba günlük. Sana basit ama işe yarar bişey anlatacağım şimdi. C# da @ işareti ne işe yarar bunu anlatmaya çalışacağım. Devamını Gör-->

4 C# da GroupBox Türü Nesnelerin İçine Eklenmiş Nesneleri Kod İle Silme
Merhaba günlük. Bir kaç satır kod anlatmak için geldim. Şimdi sana Form üzerine GroupBox,Panel gibi içine nesneler koyabildiğimiz kontrol nesnelerimiz içinde bulunan nesneleri kod ile nasıl silebiliriz bunu anlatacağım. Devamını Gör-->

3 C# da Nesnelerin Arka Plan Resimlerini Kod İle Değiştirme
Merhaba günlük. Bu sefer çok uzun durmayı planlamıyorum. Küçük bişey diyip gidicem. O zaman başlıyayım sende meraklanma. Devamını Gör-->

2 C# da Formlar Arası Değişken Taşıma
Merhaba günlük. Bugün sana yine güzel bir kod anlatacağım. Çok formlu projelerde çalışırken diğer formdaki bir değişkenin değerine, farklı bir form da işlem yaparken ihtiyaç duyabiliyoruz. Devamını Gör-->

1 C# da İstenilen TextBox'a İmleci Odaklama
Kod günlüğü ve ilk yazım. Biraz daha basit bir kaç kod ile başlamak istiyordum ama bu güzel konuyu es geçemedim. Bugün bir program yazarken ihtiyacım olan bir özelliği sizlerle de paylaşmak istedim.Devamını Gör-->

Yorumlar