6 Temmuz 2015 Pazartesi

2 Oracle Dersleri 2 Oracle DBCA ile Veritabanı Kurulumu


Geçen makalemde Oracle programını kurduk şimdide veritabanını oluşturalım.


1-) CMD ' ye dbca yazıp Database Configuration Assistant ' ını açalım .





2-)Açılan pencereye next  diyelim.





3-)Create a Database ' i seçip Next diyelim.





4-) Next diyelim.





5-) Database'mize isim verelim next ben default olan orcl ismini verdim.





6-) Karşımıza bir hata gelecek bu hatanın sebebi listener olmadığı için .





7-) Şimdi cmd ' ye netca yazarak Oracle Net Configuration Assistant ' ı açalım ve listener oluşturalım.





8-) Add seçip next diyelim.





9-) Listener ' a isim verip ileri diyelim.Ben default olan LISTENER ismiyle devam ediyorum.





10-) Protocol 'u seçip ileri diyelim.





11-) Default olan 1521 port numarısıyla ileri diyelim.





12-) No ' yu seçip ileri diyelim.





13-) Listener' imız başarıyla oluşturuldu. İleri diyelim.





14-)Bitir'e tıklayalım.





15-) Şimdi o hataya OK deyip devam edelim.





16-) Next diyelim.





17-) SYS,SYSTEM,DBSNMP,SYSMAN user'ların şifrelerini Use the Same Administrative Password All Accounts ' u seçip herpsine birden aynı şifreyi verelim.Yalnız dikkat etmeniz bir nokta var şifre büyük harf , küçük harf ve sayı içermek zorundadır.







18-) Next diyelim.





19-) Flash recovery alanının yerini ve size 'nı ayarlayarak next diyelim ben default olarak devam ettim.





20-) Sample Schemas tıklayarak hazır gelen schemaları veritabanızda oluşturabilirsiniz.





21-) SGA ve PGA alanlarını boyutlarını ayarlabiliriz ama default olan %40 olarak devam ediyorum ben.





22-) Next diyelim.





23-)Finish ' e tıklayalım.





24-) Açılan pencerede oluşturulacak olan veritabanımızın özelliklerini rapor şeklinde karşımıza çıkartıyor istersek kaydedebiliriz.OK ' a tıklayalım.





25-) Oluşturmasını bekleyelim.





26-) EXIT ' e tıklayalım.





27-) Şimdide kontrol amaçlı cmd'ye sqlplus / as sysdba yazarak veritabanımıza bağlanalım.Vede datafile'larımıza bakalım yerlerinde diyemi.







Evet her şey yerli yerinde duruyor.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere saygılarımla.

Yaşar İslam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder