C# Proje 7 MB İstatistik Öğreniyorum v2.0


Selamlar sevgili dostlar. Yepyeni ve özellikle Endüstri Mühendisi arkadaşlarımın çok işine yarayacağını düşündüğüm bir programın hem kodlarının paylaşımı hemde kullanmak isteyen arkadaşlar için tanıtım yazısı ile sizlerleyim.

Programlama bilgisi olunca ve geliştirmeye çalışınca gördüğünüz her şey yaşadığınız her sorun sizi bir program yazarak bunun üstesinden gelebilirmiyim düşüncesine götürüyor. Yine o anlardan birinde bundan 2 yıl önce bu görmüş olduğunuz İstatistik Öğreniyorum programını yazdım. Artık bizden geçtimi denir bilemiyorum ama ben mezun oluyorum en azından bundan sonra başka arkadaşlarıma faydalı olsun istedim.



2 yıl önceki hali ile paylaşmak istemedim biraz perişandı tekrardan ele aldım biraz daha kullanışlı hale getirmeye çalıştım.

Kullanmak isteyecek arkadaşlar için tanıtımı ile devam edeyim. En sonra yazılım ile uğraşan arkadaşlar içinde kaynak kodlarını paylaşacağım.

MB İstatistik Öğreniyorum v2.0


Bizi karşılayan ana sayfamız. Bu versiyonunda 6 konuyu programa dahil edebildim. Yeni versiyonlarla beraber konuların sayısınıda güncelleyeceğim. Buradan istediğimiz konuyu seçip çalışmaya başlayabiliriz.


Konu seçimi yaptıktan sonra bizi böyle bir ekran karşılıyor. Tek tek şimdi buradaki bölümleri inceleyeceğiz. İlk işaretli bölüm ana ekran ve çalışılan konunun olduğu bölüm.


Ok işareti ile gösterdiğimiz bölüm bir sonraki çalışma sayfasında ne olduğunu gösteriyor bize.


Alttaki not alma bölümü. Burası mesela çalışılan konu ile ilgili buradaki bilgiler yeterli gelmedi internetten yada farklı kaynaklardan ekstra bilgiler bulduk bunları buraya kaydebilmemize olanak sağlar. Kaydedilen bilgiler veri tabanında tutulur ve bu konu açıldığında kaydettiğimiz not ile beraber açılacaktır.

Bu bölüm normal halinde yazmaya kapalıdır sadece okumaya açıktır. Buraya not ekleyebilmek için öncelikle + simgesine tıklıyoruz. Daha sonra notumuzu ekliyoruz. + simgesine bastığımızda not bölümü standart rengini bırakır ve beyaz olur.


Notumuzu yazdıktan sonra kaydet düğmesi ile kayıt işlemini gerçekleştiririz. Kayıt işlemi başarılı bir şekilde gerçekleşmişse not bölümünün rengi default halini alacaktır.


İstersek işaretlemiş olduğum buton ile not bölümünün rengini kendi zevgimize göre özelleştirebiliriz. Rengi seçip tamam dediğimizde o rengi alacaktır.


Rengi değiştirince yazı rengimizide arka planla uyumlu hale getirmek isteyebiliriz. Onuda sondaki bu buton ile gerçekleştirebiliriz.


İstediğimiz herhangi bir anda Anasayfaya dönmek isteyebiliriz. Soldaki işaretli bu butonumuz da bize bu noktada yardımcı olacaktır.


Çalışmaya başladığımız andan itibaren zaman çalışma süresi saymaya başlayacaktır.


Çalışma bilgileri bölümü biraz bölümümün bana kattığı donanım ile ortaya çıkmış bir bölüm. Genelde bizler çalışma saati ile gerçek çalışma saatini bir birinden ayırt edemeyiz. Otururuz dersin başına 5 dk sonra telefonu elimize alırız bir internet iki mesaj sonra tekrar devam 1 saat sonra bir saat çalıştım artık mola zamanı deriz. Ama genelde gerçek çalışma zamanımız bu değildir. Buradaki verimimizi ölçmek için yazmış olduğum bu bölümde bir normal çalışma zamanı bir de gerçek çalışma zamanı sayacı sayar. Biz çalışırken herhangi bir işle uğraştığımız anda durdurma butonu ile gerçek çalışma zamanını durdurabiliriz. Çalışmaya başladığımızda da tekrar başlatırız. Normal çalışma zamanı ise hiç durmadan devam eder.


Eğer zaman açısından % kaç verimle çalıştığımızı görmek istersek sonraki göz işaretine tıklamamız yeterli gelecektir. İlk tıklama çalışma verimini gösterir ikinci tıklama geri kapatacaktır.


O bölümde tüm çalışma sayfaları bitti ise şu şekilde bir uyarı ile karşılaşırız. İstersek yeniden çalışmaya başlayabiliriz. İstersekte ana sayfaya dönüp başka konularla devam edebilirsiniz.


Gördüğünüz ok işaretleri de sayfalarda ileri ve geri geçiş yapmamızı sağlayan oklardır. Programımız şimdilik böyle ve geliştirilebilir düzeyde.




Programımız bu kadardı değerli arkadaşlarım. Benim hem İstatistik 1 hemde İstatistik 2 den AA geçmeme yardımcı olmuştu umarım sizlerde faydalı olur. 

Not: Visual Studio gibi programı açacak bir arayüzünüz yoksa program dosyaları içinde Bin\Debug içindeki .exe uzantılı dosyayı çalıştırmanız yeterli olacaktır. Bu exe dosyasını masaüstünüze kısayol olarak alabilir oradan çalıştırarakta çalışmalarınızı sürdürebilirsiniz.


Yorumlarınızı, görüşlerinizi ve desteklerinizi eksik etmezseniz sevinirim. Programı aşağıdaki linkten indirebilirsiniz diyim ve son sözüm olsun vesselam.

Önemli bir rica: Lütfen sadece kişisel fayda için kullanın para ile ticaretini yapmayınız.

Soru Ve Sorunlarınız İçin İletişim  Murat Bilginer


Yorumlar