60 C# Görsel Programlama 60 Splash Form Yapımı (Animasyonlu Giriş)

Merhabalar arkadaşlar. C# da sıkça aranan bir konu olan animasyonlu giriş işlemini nasıl yapabiliriz onu anlatmaya çalışacağım bu yazımda.

O zaman Bismillah diyelim ve başlayalım.

Splash form nedir onla başlayalım ilk önce.

Hepimiz oyun oynamışızdır. Mesala EA SPORTS'un bir oyununu düşünelim. İlk başta EA SPORTS logosunun geldiği o açılış ekranına splash form bizde daha Türkçesi ile açılış animasyonu diyebiliriz.




Şimdi bunu nasıl yaparız onu anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle bir form açalım.

1. Form'un  FormBorderStyle özelliğini None yapalım.


Bunu yapınca form aşağıdaki şekli alacaktır.


2.  Form'un TransparencyKey özelliğini White yapalım.



3. Form'un  BackColor özelliğinide White yapalım.



Burada  ezbere gitmeden neden backcolor ile transparencykey değerlerini aynı yaptık bunu anlatayım. Form'un transpranceykey'i hangi renk olursa üzerinde o rengi alan tüm nesnelerin o renkte olduğu belli olmayacaktır. Yani burda sadece beyaz olacak diye bir şart yok. Transparencykey değeri siyah olsa Backcolor'ı da siyah yaparsam aynı etkiyi sağlayabilirim.

4. Form üzerine bir OvalShape nesnesi koyalım. Ve istediğimiz şekilde boyutlandıralım.



Artık bazı şeyler daha belirgin hale gelmeye başladı.

Sırada form açılırken hangi resmi kullanacağımda sıra.

5. OvalShape nesnesinin BackgroundImageLayout değerini Stretch yapalım.


6.  Bir resim ekleyelim.



Bir de açılış işlemi olurken LOADING... ifadesininde ayrı bir animasyon oluşturmasını istiyorum. Bir label'a LOADING yazdım ve ortalı bir şekilde yerleştirdim.

7. Açılış işlemi gerçekleştikten sonra gideceği formu ekleyelim şimdi.




Böyle formuda ekledim ve adına da  AnaForm dedim istediğiniz bir ismi verebilirsiniz.

8 Bir Timer nesnesi ekleyelim ve interval'ini 500 yapalım. Bu bir standart değildir istediğiniz değeri verebilirsiniz.


9.  Program.cs kod ekranına geçiş yapalım.


10. Burası bizim formlarımızın açılış sırasını gösteren de yer. İlk olarak program çalıştığında Form1 açılıyor görüldüğü gibi. Biz hemen altına o form kapanınca hangi form açılacaksa onu yazıyoruz.



Şimdi sıra geldi kodlara.

12. Öncelikle global olarak değişkenlerimi tanımladım.

13. Form Load olduğunda timer da çalışsın istedim.

Timer içindeki kodlar zaten anlayabileceğiniz düzeyde. 10 sn ekranda kalsın istiyorum animasyon. Ve LOADING... olayında üç noktanın tek tek tamamlanma animasyonunu yaptım.

10 sn dolduğunda bu timer'ı durdurdum ve bu formu kapattım. Ben bu formu kapatınca AnaForm'u açma kodu çalışacaktır.




Animasyonumuz da şöyle gerçekleşmiş olacak.







İşte bu kadardı saygıdeğer arkadaşlarım. Umarım faydalı olmuştur. Programı aşağından indirebilirsiniz. Yorumlarınızı eksik etmez iseniz sevinirim.Selametle diyelim.

Murat Bilginer

Soru Ve Sorunlarınız İçin İletişim  Murat Bilginer

Yorumlar