C# Proje 6 MB Dosya Adı Değiştirme v1.0


Merhabalar yeni ve işinize yarayacağını düşündüğüm bir programın tanıtımını yapacağım sizlere ve yazı sonunda da projenin kaynak dosyasını sizlerle paylaşmış olacağım.

Dosya adı değiştir programı tamamen kendi ihtiyacımdan ortaya çıkan bir programdı. Kısaca hikayesini anlatayım. Sürekli blog yazma işi ile uğraşırken ekran görüntüleri almam gerekiyor ve bunları o an yaparkende isimlendirerek almak çok işime gelen bir durum olmadığı için klavyeden rastgele tuşlara basıp isimlendiriyorum.


Aynen şöyle dosyalarım oluyor.


Düzen delisi biri olarak sonra bunları baştan isimlendirme sıralama gereksinimi duyuyorum. Ama el ile bunu yapmak uğraşmak hem sıkıcı hem zaman alıyor.

İşte bunu bir program ile çözebilirmiyimden yola çıkarak bu programı yazmış oldum.

Program şöyle.

MB Dosya Adı Değiştir v1.0



Dosyaların bulunduğu dizini giriyoruz. Sonra değişimi gerçekleşecek dosyaların uzantısını yazıyoruz. Sonrada hangi sıra ile değişim gerçekleşek bunu başlangıç değerinde belirtiyoruz. Dosyaları değiştir dediğimde işlem tamamlanmış oluyor.


Şöyle bir klasörümüz olsun elimizde. İçinde 716 tane fotoğraf var ama karışık isimlendirilmiş.



Sonuçta 1 den 716 ya kadar sıralı bir şekilde fotoğrafları isimlendirmiş olduk. Bir sorunuma daha böylelikle bir program ile çözüm bulmuş oldum. Sizlerinde işine yarayabilir düşüncesi ile de paylaşmak istedim geliştirilmeye açık bir durumda geliştirdiğiniz taktirde ilk benimle paylaşabilirseniz sevinirim. Güle güle kullanın. Vesselam.


Soru Ve Sorunlarınız İçin İletişim  Murat Bilginer


Yorumlar