1 Ocak 2015 Perşembe

24 2014'ün Giderken Getirdikleri



2. Geleneksel sayfamda bu yıl nasıl geçti yazısından tüm herkese selamlar.

Geçen yıl 2013'ün Liderleri isimli yazımla 2013 ü değerlendirmiştim ve 1 yıl yine geçti ve geçen yılın giderken getirdiklerini iyisiyle kötüsüyle bir yazıyla tarihe, kurumayan ve silinmeyen bir mürekkep ile yazılan İnternet alemine not düşmek istedim.

Şu an itibari ile yazılmış 511 konu pek çok kesimden kişiye hitap etti ve yardımcı olmaya çalıştı. Şimdi sizlerle en çok hangi yazılar okunmuş bu yılın en çok beğenilenleri sayfanın geçirdiği değişim bunları incelemeye çalışacağım. 


Geçen yıl bu zamanlar sitemin Hit sayısı 80 000 di. Ama an itibari ile sayfam 208 556 hite ulaşmış bulunmakta bu tabi sevindirici bir şey 1.5 yılda 80 000  ziyaretçi ve sonraki 1 yıl ise 128 556 ziyaretçinin gelmiş olması güzeldi. Sadece bu açıdan bakarsak bile sayfam için 2014 yılı çok güzel bir yıldı diyebilirim.

Dünya üzerindeki sitelerin belirli kıstaslara göre bir birine göre durumunu değerlendiren Alexa sitesinin verileri de şimdi gelişimin nasıl olduğuna şahitlik ettirelim.

Her ne kadar yeni yıldan yeni yıla değerlendirme yazısı yazsam da, aslında site için yılbaşı olarak düşündüğüm zaman Eylül ayıdır. Her şeyle beraber yeni bir dönem başlamış gibi düşünürüm. Site için hedefler koyduğum dönemde bu dönemdir. Bu senede hedeflerimiz vardı tabi ki. 

Bir kaç Alexa verisi paylaşalım gelişim nasıl gerçekleşti hep beraber görelim.


Alexa verilerini ilk dikkate almaya başladığımda sitemin durumu buydu. Dünyada 6 452 179. Türkiye'de 125 909. siteydi  Ve aşağıda gördüğümüz oranlarda pek iç açıcı değildi. 

Bounce Rate denilen siteye gelen kişilerin girdikleri ilk sayfa dışında farklı sayfaların linklerine de tıkladılar mı diye bakan bu oranın %100 olması tam bir fecaatti aslında. Çünkü sayfaya gelen gidiyordu. Diğer oranların ilki ziyaretçilerin ortalama açtıkları sayfa 1.20 iken sayfada toplam kalma süresi de 1.35 dakikaydı.

Bu sene için kendime koyduğum hedef şöyleydi. Türkiye'de ilk 50 000 site ve dünyada ilk 3 000 000 site içine girmeliyim diyordum.  Bounce Rate değerimde düşmeliydi onun içinde %60 olabilsem güzel bir başarı olacak site için diye düşünüyordum. 

Gelin hep beraber bakalım neler olmuş.

Sitenin tasarımındaki değişimden birazdan bahsedeceğim ama bu başarının gelmesinde en büyük etken tasarımdaki değişimdi.





Türkiye'de en iyi sayım olan 32 000 ni gördüm.


Sonra ne olduysa şartlar bir çetinleşti, ilerledikçe bulunduğunuz konumda durabilmek için daha fazla efor sarf etmeniz gerekiyor.

Son geldiğimiz nokta ise an itibari ile şu gördüğümüz tablo.


Aslında yılın ilk yarısında hedeflerime ulaştığımı görmek sevindiriyor. Dünyadaki değerimin inanılmaz ilerleyişi biraz daha anlamlı. Bounce Rate değerimi neredeyse 2 katı geliştirme yoluna girmiş olmamda sayfam adına iyi haber.

Gelelim bunlara sebep olan olaya. Biraz koyu kullandığım renklerden kurtulup yeni bir tasarımla sayfanın rengini iç açıcı bir duruma getirmiş olmam ve içeriklerin erişimlerini kolaylaştırmam oluşan bu tabloda en büyük etken oldu aslında.

Tabi bu saatten sonra işler biraz daha değişti. Üst üste rekorlar gelmeye başladı. Önceden günde 200 kişi girsin sayfaya diye beklerken şimdilerde 500 ün altına düşmemesi diğer güzel yanları.

Sayfamın şu anda günlük hit rekoru 2405.

Rekorlara önem veririm hedefimi büyütebilmem adına kırılmasını önemli görürüm. Sene başlarken bir röportajım sayesinde 1007 olan günlük rekor bir anda 2000 lere çıkınca ve ard arda gelen günlerde 3 kere üst üste kırılınca artık rekoru kırdıktan sonra daha fazla ilerlemesin diye dua ediyordum. Çünkü daha fazla geçince o sayıyı geçmekte daha zor oluyordu. Rekorlar ne olursa olsun sadece bir sayı değildi. Sitemden reklam yada diğer şekilde hiç para kazanmadığımı düşünürseniz motive olmam adına önemliydi.


Reklam ve para kazanma demişken şu konuyada değinmeden geçemeyeceğim. Kimle konuşsam reklam al para kazan siteden diye parasal bir bakış açıları var siteye. Ama sadece belli bir dönem o da nasıl olduğunu merak ettiğim için sadece 15 gün Google reklamlarını kullandım ve kaldırdım. Bu işten kesinlikle para kazanmayı hiç düşünmedim. İnsanların maddi bir karşılık beklemeden de elindekini paylaşabilmesini önemli görürüm ve bunu yapmaya çalışıyorum. 

Sitede reklam olmayacak. Bilgimi paylaştıkça arttığını görmek en büyük kazancım olduğunu düşünüyorum. Bu bugün olmasa yarın yarın olmasa ileri ki bir zamanda para olup dönecektir, ama para olup dönme işi bu site sayesinde olmayacak. Paylaşmaya devam edeceğim herhangi bir maddi kaygı gütmeden.

Bir diğer olay geçen yıldan buyana sürdürdüğüm röportajlarım. 

Röportajlarımın performanslarını genelde şöyle değerlendiriyorum benim çevremden çok, sayıları röportaj yaptığım kişilerin çevresinin oluşturduğu düşüncesindeyim.


Liseden Kimya öğretmenin olan Ali İhsan Çakıcı röportajım 903 okunma sayısıyla 1. sırada. Daha sonra Üniversiteden 1 dönem hocam olan Buket Karatop röportajım 900 hit ile ikinci sırada.

Düşüncelerini ve kişiliklerini kıymetli gördüğüm kişilerle önümüzdeki dönemde röportajlarıma devam edeceğim.

Geçen yılki geleneği de bozmayalım istiyorum.

Siteme bu senede en çok giriş yapılan tarayıcı geçen yıl olduğu gibi Chrome oldu. İnternet Explorer yine 2. sıradakini yerini korudu.


Tabi ki sayfamı açan işletim sistemleri sıralamasında açık ara Windows 1. liği yine kimeselere bırakmıyor.


Sayfamda hangi yazılar en çok okundu ve neden okundular kısmına geldi sıra.

9. sıradan itibaren yine saymaya başlayalım.

Son yani 9. sırada sırada Mühendis Olacağız Ama!!!  isimli yazım 929 hit alarak bu sene sıralamaya son sıradanda olsa girmeyi başarıyor.

 Tabi başarısının küçük bir hikayesi var yazıyı okuyan arkadaşlar bunu anlayacaktır. Ama kısaca yazının içerisinde fonksiyonel hesap makinesinin nasıl kullanıldığını anlatmıştım buda mühendis adayı arkadaşların dikkatini çekmişti.

Sıralamada Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım ana başlığı altında paylaştığım yazılarımın çokluğu görülüyor. 

8. sırada  980 okunma ile 

Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 20 Facebookta Kanka Bu Sen Misin? Mesajı İle Yayılan Virüsün Çözümü isimli yazım yer aldı. Baş belası olan bu virüsten kurtulma yolunu anlattığım bu yazımın farklı bir yeri var aslında. Ispartanın internet sitesinde şöyle haber yapılmıştı.


Bu verilen haberle ilgili bir şey söylemeliyim. Bu virüsü yenmedim aslında kurtulma yolunu biliyordum ve bunun nasıl uygulanacağını anlattım haber biraz tıklatma iç güdüsü ile virüsüne karşı çözüm üretti virüsü yendi diye verilmiş ama aslı öyle değildi sadece çözümü anlatmıştım. Bunu da buradan bir kere daha söylemiş olayım.

7. sırada 1143 hit ile  Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 7 Windows 8 Ekran Çözünürlüğü Sorunu Çözümü  isimli yazım yer aldı.

6. sırada 1314 hit ile Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 14 Matlab 2012A Kurulumu isimli yazım yer aldı. Bu türden kurulum yazılarım genelde top 10 da hep yer aldı bu senede 2 yazım listede.

Yavaş yavaş 1 numaraya doğru giderken sırada 5 numara var.

5. sırada 1416 hit ile Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 13 Office15 Click-To-Run Extensibility Component Bileşenini Kaldırma paylaşımım var. Bu yazımla ilgili 2 güzel olay var. 1. si bu sorunun çözümü ile ilgili Türkçe kaynak olarak paylaştığım bu yazı nette ilkti. Doğal olarak da sorunu yaşayan diğer sorundaşlarımın uğrak adresi oldum. Diğer sevdiğim olay ise bu paylaşımım altında yapılan bir yorum. Sizinle de paylaşayım.


Bir babanın kızı için yaptığı ve sorun çıkması sonucunda çaresiz kalıp belkide bu paylaşımım sayesinde sorunu çözebilmesi bana çok değerli gelmişti. Belkide kızının, aslan babam deyip boynuna sarılmasına bile sebep olmuşumdur düşüncesi oluşmuştu yorumu ilk okuduğumda o yüzden bu yazı ayrı bir değerlidir benim için.

Tabi diğer arkadaşların yaptıkları yorumlarda çok kıymetli bir Allah razı olsun demeleri güzel bir dua etmeleri bile çok iyi gelebiliyor. Onlara da bir kere daha bu vesileyle teşekkürlerimi iletmiş olayım.



4. sırada ise 2436 hit ile Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 3 İnternet te Yönlendirme Reklamlarını Kapatma ve Engelleme isimli yazım yer aldı. Geçen yıl 6. sırada yer almıştı bu yıl sıralamasını 2 basamak geliştirmiş bulunmakta.

Ve ilk 3.

3. sırada Matlab Soru Çözümleri 1 isimli yazım var. 5076 hit almış. Geçen yılda 2583 hit ile 3. sıradaydı. Yerini koruyan yazım oldu.

2. sırada AutoCad 2007 Kurulumu var. Geçen yılda ikinci sıradaydı. Bunlarla ilgili yorumlarımı neden bu sıraları elde ettiklerini geçen yıl yazmıştım. Aynı durumları devam ediyor. 19674 hit almış. Geçen yıl ise 9308 hit ile 2. sırada yer almıştı.

Veeeeee listenin bir numarası. Lider tabiki yerini kaybetmeyecekti çünkü sosyal medya aleminde Facebook hale yerini kaybetmedi. Geçen yılın birincisi olan yazım açık ara liderliğini bu senede sürdürdü. 24877 hit ile Chrome da Facebook Mesajları Ve Sohbet Ekranı Görünmüyor Sorunu Çözümü isimli yazım bu senede sitenin lider yazısı oluyor.

Sıralama



Sona doğru gelirken bir de üst menü başlıklarında hangi sayfalar ziyaretçilerin uğrak yeri olmuş onu görelim.


Burada da lider gördüğümüz gibi Endüstri Mühendisliği Yazıları isimli sayfa oluyor. Geçen yıl bu sayfa genel olarak Endüstri Mühendisliği olarak geçiyordu bu sene adında ufak bir değişiklik yaptık. Ama liderliği yine kaptırmadı.

Tabi yazılım çevresince de takip edilen bir sayfa oldum zaman içinde ve Yazılımane de buna bağlı olarak 2. sırada yer buldu kendine. 

Toplamda sitem sayesinde kaydını tutabildiğim 182 tane yardım mesajı aldım. Gerek mail ile gerek Facebook gerek diğer sosyal ağlar üzerinde 182 mesaj. Fikirlerime güvenip yardım isteyen tüm arkadaşlarıma elimden geldiğince her zaman yardım etmeye çalıştım kimseyi ayırt etmeden. Fikirlerime güvenip yardım edebileceğime inanıp bana yazan tüm arkadaşlarıma bu ince düşüncelerinden dolayı ayrıca teşekkürü borç bilirim.


Yazının aslında böylelikle sonuna geldim tarihe biraz uzun bir not düşmüş oldum ama ben yazarken eğlendim umarım sizlerde öyle olmuşunuzdur. 

Son olarak gelelim yeni yıl dileklerime. 2015 özellikle sayfamın çok güzide takipçilerine yani sizlere sevinç, mutluluk, huzur ve başarı getirsin. Paylaşma duygunuzun üst seviyede olduğu bir yıl olması temennisiyle diyip huzurdan ayrılayım. Herkese yaşattıkları tüm güzellikler için teşekkür ederim vesselam. Selametle.

Murat Bilginer












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder