Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 26 Google Geçmişini Silme

Merhabalar herkese. Bugün sizlere Google geçmişi nasıl silinir bunu anlatmaya çalışacağım. Bildiğimiz gibi kullandığımız tarayıcı internet gezinme geçmişimizi tutmakta ama bu işlemi yapan bir yer daha var orasıda Google. 

Google da bizim Google üzerinden yaptığımız arama geçmişini tutmaktadır. Ama bunu her an değil sadece Gmail miz ile Google a giriş yaptı isek yapmaktadır. Detaylı bir geçmiş tutma işlemi gerçekleştirmektedir. Şimdi sizlere Google geçmişi nasıl temizlenir bunu anlatmaya çalışacağım. Google geçmişini neden temizlemek isteriz ? Tabiki herkesin kendine göre bir sebebi vardır :D 

O zaman başlayalım.

1. Adım 

İlk işimiz Google a girmek ve sağ alt köşedeki Ayarlara tıklamak.




2. Adım

Daha sonra Geçmiş e tıklıyoruz.



3. Adım

Google bu işlem için eğer giriş yapmamış isek bizden giriş yapmamızı istiyor.

4. Adım

Gördüğümüz gibi sol köşede detaylı bir geçmiş tutma işleminin yapıldığını görebiliyoruz. İstersek bölüm bölüm tek tek temizleme işlemi de yapabiliriz. Ama biz tüm geçmişi tek seferde silme işlemini gerçekleştireceğiz. O yüzden Tüm Geçmiş sekmesine tıklıyoruz.


5. Adım

Tüm geçmiş aşağıda listelenecektir. İstersek sadece o sayfada görünenleri temizlemek için 1 ve 2 numaralı işlem yapılabilir.


6. Adım

Sağ üst köşedeki dişli çark yani ayarlar kısmına tıklıyoruz.


7. Adım

Öğeleri Kaldır diyoruz.

8. Adım

Bu adımda Google silme işleminin ne kadarlık bir zamanı kapsayacağını belirleyeceğimiz bir ekran ile bizi karşılıyor. İstediğinizi seçebilirsiniz. Ama tümünü silmem için En Baştan Bu Yana seçeneğini seçiyoruz. 


9. Adım

Çıkar diyoruz. 

10. Adım 

Gördüğümüz gibi tek hamlede tüm geçmişi silmiş olduk.



Bu anlatımımda bu kadardı umarım yararlı bir yazı olmuştur. Vesselam.



Murat Bilginer










Yorumlar