4 Eylül 2014 Perşembe

Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 25 Visual Studio 2010 Türkçe Dil Paketi Ekleme

Merhabalar herkese. Bilgisayar günlüğü yazılarım ile sıkıntıları aşmaya devam ediyoruz. Bu yazımda da sizlere Visual Studio 2010 ara yüzüne yine Microsoft un verdiği dil paketini nasıl ekleriz ve ara yüzü nasıl Türkçe yaparız onu anlatmaya çalışacağım.

O zaman Bismillah diyelim ve başlayalım.

1. Adım

Eğer bize Microsoft tarafından indirilmek üzere sunulan dil paketini daha önceden temin etmediyseniz aşagıdaki link yardımı ile ilk olarak bunun teminini sağlayalım.


2. Adım

İndirdiğinizi varsayarak devam ediyorum. İlk yapmamız gereken işlem setup.exe yi çalıştırmak. Çalıştırdığımızda aşağıdaki gibi dosyaları ayıklayacaktır.




3. Adım

İlk ilerimizi diyoruz.


4. Adım

Lisans sözleşmesini çok dikkatli okuyup :P eğer her şeyi size uyuyorsa kabul ediyoruz. Daha sonrada tekrar ileri diyoruz.


5. Adım

Hangi eklentinin kurulacağını  gösteriyor bize yükle diyoruz.


6. Adım

Kurulum anı...


7. Adım 

Kurulumu Çıkış diyerek tamamlıyoruz.




Bu adımdan sonra artık Visual Studio ara yüzünün dilini nasıl Türkçe yapacağız buna bakacağız. Öncelikle Visual Studio yu açalım.

1. Adım

İlk olarak menü çubuğunda Tools >>> Options seçeneğine tıklıyoruz



2. Adım

Açılan sayfalarda işaretleridiğim sekmeleri tıklayarak ilerliyoruz.


3. Adım 

İnternational Settings  sekmesine tıklayıp gözlerimizi sağ kanada çeviriyoruz. 


4. Adım



Seçenekler arasında Türkçe yi bulup seçiyoruz. Ve sonrasında tamam diyoruz. Daha sonra programı komple kapatıp yeniden açıyoruz.



5. Adım

Artık Visual Studio muz Türkçe aynı yolu izleyerek eski haline getirebileceğimizi unutmayalım.




Güle güle kullanın. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Selametle vesselam.


Murat Bilginer













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder