Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 24 Facebook Otomatik Video Oynatmayı Kapatma

Merhabalar herkese. Yakın zamanda kendi sayfası diye üzerinde her türlü değişikliği yapmayı kendinde hak olarak gören Mark ve takım arkadaşları Facebook hem site hem mobil uygulamalarına yeni bir özellik getirdi.

Nedir bu özellik?

Sayfada bir video varsa siz onu ekranda gördüğünüz anda sessiz modda videonun oynamaya başlaması. 

Şöyle düşünüyorum benim sayfamın da 1 milyar kullanıcısı olsa inanınki ziyaretçi memnuniyeti diye bir şey düşünmem 1 milyar kullanıcı hangi birini memnun etcen sonuçta :D aklıma ne geliyorsa onu yapardım ki zaten Mark ın yaptığı her yeniliğin amacı ziyaretçi memnuniyetinden çok Mark a nasıl daha fazla para kazandırabilirim düşüncesi ile yapılıyor. Bu özellikte onlardan biri.


Yakın zamanda göreceğiz büyük bir ihtimal video reklamları. İnşallah Mark tarafından çok fazla video reklamlar ile duvarımız dolup taşmaz. Bu kabaca açıklamadan sonra şimdi sizlere bu otomatik oynatma özelliğinden nasıl kurtuluruz onu anlatacağım.

O zaman Bismillah diyelim ve başlayalım.

1. Adım

Eğer kapatmadı isek bu özelliği sayfada video yu görünce şu şekilde hemen oynamaya başladığını görüyoruz. (Fotoğraf ile videonun oynadığını nasıl anlıcaz diyen varsa son resmi görene kadar sabretmesini bekliyorum.)




2. Adım

Gördüğünüz aşagıya doğru olan ok simgesine tıklıyoruz ve sonrasında ayarlar sekmesine tıklıyoruz.



3. Adım

Açılan sayfada sol tarafta videolar sekmesine tıklıyoruz ve sağ tarafta video ayarları kısmı açılıyor.




4. Adım

Video otomatik oynat bölümünün en sonunda bulunan kısımda açık olan durumu kapalı moda getiriyoruz.


5. Adım 

Hepsi bu kadardı gördüğümüz gibi az önce kendiliğinden oynayan videomuz artık bizim başlatmamızı bekliyor. ( O videonun oynadığına kanıt :D )



Böylece biraz sinir bozucu olan bu durumdan da kurtulmuş olduk. Selametle. Yorumlarınızı ve paylaşımlarınızı eksik etmez iseniz sevinirim. Herkese şimdiden teşekkürler.





Murat Bilginer











Yorumlar