Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 23 JDK Ve Eclipse Java EE IDE Kurulumu

Merhabalar herkese yeni bir kurulum ile sizlerle beraberim. Bugün sizlere Java programlarımızı geliştirmek için kullandığımız ve sıklıkla java developers arasında tercih edilen bir IDE olan Eclipse programının kurulumunda sizlere yardımcı olmaya çalışacağım.

O zaman fazlada vakit kaybetmeden Bismillah diyelim ve işimize koyulalım.

1. Adım

Bildiğimiz gibi bilmiyorsanız da şimdi öğreneceğiniz gibi java ile kodlanmış programları bilgisayaramızda çalıştırabilmek için bize sundukları bir kolaylık olan JDK dosyalarınını bilgisayarımıza kurmadan diğer java programlarını bilgisayarımıza kurup çalıştırmamızın imkanı yok. O zaman ilk işimiz Java JDK dosyasını aşağıdaki adresten indirip kuracağız.





2. Adım

Sayfaya gittiğimizde öncelik lisans sözleşmesini kabul ediyoruz. Daha sonrada işletim sistemimize göre JDK dosyamızı indiriyoruz.



3. Adım

JDK dosyamız indi ise artık çalıştırıp kurabiliriz.


4. Adım

Eğer kurulacağı dizinde bir değişiklik yapmayacaksak Next diyoruz.


5. Adım

Kurulum devam ediyor.


6. Adım

Close deyip işlemi sonladırıyoruz.  Böylelikle JDK kurulumu tamamlandı.


7. Adım

Tabi Eclipse kurulumuna başlamadan önce kurduğumuz JDK çalışıyor mu çalışmıyor mu bunu bir kontrol edelim.

Bunun için çalıştırı açalım. Ve cmd yazıp OK diyelim. Çalıştır başlata çalıştır yazmak kaydı ile bulunup açılabileceği gibi Window+r klavye kısa yolu ile de açılabilir.


8. Adım

Komut dizinine ulaştıysak java yazalım ve Enter a basalım.

9. Adım

Bu ekranı gördü isek problem yok. Demek ki JDK gayet başarılı bir şekilde kurulmuş ve çalışıyor.


10. Adım

Tabi aslında bu her şeyin tamamlanmış olduğunu göstermiyor. Java kodları bilgisayar ortamında işlenirken Byte Code lara çevrilerek işlem görür ve bunu sağlayan da Javac dır. Şimdi bir de bunun çalışır durumda olup olmadığına bakalım.

Tekrar cmd komut dizinini açıp javac yazalım ve Enter a basalım.


11. Adım

Gördüğümüz gibi bu yolun tanımlı olmadığını söylüyor bize. O zaman bir yol atama yolu ile bu problemi çözelim.


12. Adım

Bilgisayarım a sağ tıklayalım ve özellikler diyelim. Eğer direk Properties değilde aşağıda gördüğünüz ekran gelirse sol taraftaki System Protection sekmesine tıklayalım.


13. Adım

Gelen ekranda gelişmiş yani Advanced sekmesine ilk önce tıklayalım ve daha sonra ortam değişkenleri yani Environment Variables a tıklayalım.


14. Adım

New sekmesini tıklayalım.


15. Adım

New deyince aşağıdaki gördüğünüz bölüm açılacak.

Name e Path yazalım. Az önce kurmuş olduğumuz JDK dosyasının da yolunu aşağıdaki gibidir büyük bir ihtimal değiştirmediyseniz. Bu yolu bulup kopyala yapıştır ile buraya alalım. Ve sonra OK diyelim.



16. Adım

Gördüğümüz gibi yol eklendi. Artık işlem tamam gibi. Burada da OK diyelim.


17. Adım

Çalışıp çalışmadığını konrol edelim.  Gördüğümüz gibi çalışıyorsa aşağıdaki çıktıyı alırsınız.


18. Adım

Artık sonunda Eclipse kurma işlemine başlayabiliriz.

Elinde program bulunmayan arkadaşlar aşağıdaki linkten indirebilirler.


19. Adım

Sayfaya girdiğimizde bu ekran ile karşılacağız ve Download sekmesine tıklıyoruz.


20. Adım

Yine aşağıda işaretlediğimi sekmede İşletim Sistemimizin Bit değerine göre hangisi uygunsa ona tıklıyoruz


21. Adım

Gelen sayfada işaretlediğim kısma tıklayıp indirme işlemini başlatıyoruz.


22. Adım

İnen dosyamızı alalım ve C dizininden Program Files içine atalım.




23. Adım

Şimdi klasör içine girip Eclipse.exe yi çalıştırabiliriz.


24. Adım

Programımız açılıyor.


25. Adım

Aşağıdaki gelen kısımda da OK diyoruz. Açılırken bunu hep sormasını istemiyorsanız aşağıdaki Checkbox bir tik atabilirsiniz.




26. Adım

Ve programımız hazır. Güle güle kullanın herkese bug sız kodlamalar dilerim her ne kadar mümkün olmasa da. Selametle vesselam.

Yorumlarınız ve paylaşımlarınızla destek verirseniz çok sevinirim. Daha fazla kişiye ulaşıp yardımcı olmak mutlu eder. Herkese teşekkürler.






Murat Bilginer











Yorumlar