Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 22 SPSS Kurulumu

Merhabalar herkese. Yeni bir kurulum anlatımı ile sizlerleyim. Bu yazımda özellikle Endüstri Mühendislerinin ve İstatistik işlemleri ile uğraşan herkesin gözdesi olan SPSS programının kurulum aşamasında sizlere yardımcı olmaya çalışacağım.

O zaman Bismillah diyelim hiç vakit kaybetmeden başlayalım.

NOT:  Öncelikle SPPS programını temin edemeyen arkadaşlar aşağıda verdiğim linkten programı indirmek kaydı ile temin edebilirler. Ben indirdiğinizi yada önceden temin ettiğinizi varsayarak işlemlerime başlıyorum.



SPSS İNDİR



1. Adım

Öncelikle temin ettiğimiz klasördeki setup.exe dosyamızı çalıştırıyoruz.

2. Adım

Bu adımda dosyaların ayıklanmasını bekliyoruz. 




3. Adım

Bundan sonraki adımlar tahmin edebileceğiniz gibi Next Next diyerek geçicek. İlk olarak program hakkındaki genel bilginin verildiği bu kısma Next diyoruz.


4. Adım

Bu adımda ilk yetkili kullanıcı lisansımız olduğunu belirtiyoruz. Daha sonra Next diyoruz. Alttaki seçenek ise eşzamanlı kullanıcı lisansımız olduğunu belirtmek içindi.


5. Adım

Bu adımda ilk lisans sözleşmesini kabul ediyoruz. Ve Next diyoruz.



6. Adım

Burada kullanıcı adına kendi mail adresinizi yazabilirsiniz. Organization kısmını doldursanızda olur doldurmasanızda bir fark olmayacaktır. 


7. Adım

Bu adımda kurulumda otomatik olarak İngilizce olarak bize yardım edileceğini ama istersek aşagıdaki dil seçeneklerinden herhangi birini seçerekte o dilde kuruluma devam edebileceğimizi söylüyor. Seçenekler arasında Türkçe olmadığından burada herhangi bir işlem yapmadan Next diyebiliriz.


9. Adım 

Ekran okuyucuyu etkinleştirmek için JAWS a ihtiyacımız olup olmadığını soruyor. İhtiyacı olan arkadaşlar Yes diğer arkadaşlar No deyip ardından Next e tıklayıp bu adımıda bitiriyoruz.


10. Adım 

Bu adımda da Python un Essential versiyonunun yüklenmesini isteyip istemediğimizi soruyor. Yes diyoruz bir altta Pythonun bu versiyonunun içeriğinden bahsediyor.

Yine napıyoruz biraz farklı olacak ama yine Next diyoruz.


11. Adım

Yine bir lisans sözleşmesi yine kabul ediyoruz. Ve Next diyoruz. 


12. Adım

Artık asıl kurulum işleminden bir adım öncesi programın hangi dizine kurulacağını belirlediğimiz adım. Burada standart olarak gördüğünüz dizin geliyor. Ama siz Change kısmından bu dizini değiştirebilirsiniz.Bu işlemleri yaptıktan sonra yine Next diyoruz.


13. Adım

Ve kurulum başlıyor. Install diyerek başlatıyoruz.


14. Adım

Kurulum aşaması...



15. Adım

Bu adım önemli progamızı full olarak kuruyoruz ve kesinlikle hiç bir zaman güncelleme yapmıyoruz. Onun için güncelleme isteğinin sorulduğu bu adımda tiki kaldırıyoruz. Daha sonra OK diyoruz.


16. Adım 

Program hazır güle güle kullanın. 


NOT: Lisans işlemi için klasör içindeki  LÜTFEN OKUYUN.txt dosyasına göz atınız.
Yorumlarınızı ve daha çok kişiye faydalı olabilmek adına paylaşımlarınızı eksik etmesseniz sevinirim.



Saygılarımla vesselam.



Murat Bilginer










Yorumlar