6 Mayıs 2014 Salı

19 Kişisel Geliştiren Kitap



Büyük düşün. Bir parola, sürülmesi gereken bir iz, yazılıp duvara asılacak ya da hayatımıza mihenk taşı olabilecek bir cümle.

Kişisel gelişim kitapları okurken çok seçici davranırım her kişisel gelişim kitabının beni kişisel geliştirdiğini düşünmem. Hele daha başlığında insan da maddi bir heyecan uyaran kitapların kapağını bile açmam. 10 günde nasıl zengin olunur? 3 ayda nasıl şakır şakır İngilizce konuşulur gibi. Böyle kitaplar var mı bilmiyorum örnek olsun diye yazdım.

Büyük düşün kitabını görünce bu kitabın beni al ve bana para kazandır kaygısı olmadığını fark ettim. Ve sayfalarını karıştırmalıyım dedim. Böylelikle Büyük Düşün kitabı ve yazarlarıyla 268 sayfalık bir yolculuğa başlamış olduk.


Kitabı ilginç kılan bir diğer taraf ise şu kitabın tek yazarı yok. Kitabın kırmızı köşesinde Donald Trump mavi köşesinde ise Bill Zanker var. Ama rakip değiller aynı düşüncelerin savaşını vermek için köşelerindeler. Önce Donald Trump başlıyor atağa sonra Donald benim sözüm bu kadar dediğinde Bill Zanker devreye giriyor. 268 sayfa boyunca sizin düşünce dünyanıza güzel fikirler katmanın heyecanındaki iki adamın savaşını takip ediyorsunuz.

Az öncede söyledim bana sadece güzellikler söyleyecek bir kişisel gelişim kitabını okumam. Çünkü hayat böyle bir kişisel gelişim kitabında anlatıldığı kadar kolay değil. Bana emek vermeden yol alabileceğimi söyleyen herkesten kaçarım. Büyük bir ihtimal beni sömürmek istiyordur.

Kitaba neden bağlandım bunu da söylemeliyim. Daha girişteki Donald’ın cümlesiyle bağlandım diyebilirim. Trump anlatıyor. “Bana nasıl bu kadar zengin olduğumu soruyorlar. Uğraştığım herhangi bir işi ele alma şeklim bana beklediğimin ötesinde bir finansal başarı getirdi.” Bu cümlesi bu kitabı okumalıyım düşüncesi uyardı çünkü başarılı bir kişi egosu varsa başarısının kendi çabası ile olduğunu anlatma taraftarı olur ama Trump’ın beklemediğim bir başarı getirdi cümlesi kilit cümle olmuştu ve heyecanlı ilerleyiş sürdü.

Kitap 10 ana bölüm ve sonda da sık sorulara cevaplar olmak üzere 11 bölümden oluşuyor. İş dünyasındaki başarılı iki isim Trump ve Zanker yaşadıkları hayatı hayat yapan gerçekleri bizimle paylaşıyorlar. Altın tavsiyeler diye nitelendirebileceğimiz bir sürü önemli şey söylüyorlar.

Kitabı eleştirmekten ziyade bir noktaya da dikkat çekmeliyim. Tabi yazarlar Amerikalı olunca anlatılan bazı genel geçer kaidelerin dışındaki fikirler Amerikan kültürü etkisi altında olduğunu söylemek mümkün. İslam inancımıza göre uygulama imkanımız olmayan tavsiyelerde var. Tabi güzel bir filtreleme sistemimiz varsa düşünce dünyamızda bu fikirleri kolayca eleyebiliriz.


Kitabın bölümlerinde bahsederek hem kitabın güzelliğini yaşamanıza engel olmak  hem de yazım daha fazla uzasın istemiyorum. Son söz olarak şunu demeliyim Büyük Düşün bittiğinde büyük düşünme gücünü elde edebiliyorsunuz. Belki sizde büyük düşünen insanlardan biriyseniz evet bunları doğru yapıyormuşum hissini yaşayarak öz güveninizi ikiye hatta üçe katlayabilirsiniz. Saygılarımla.


Murat Bilginer











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder