Ana içeriğe atla

HTML Dersleri 2 İlk Web Sayfamız Temel Etiketler

Merhabalar arkadaşlar. Yep yeni bir ders ve beraberiz. İlk derse bakan arkadaşlar artık HTML nedir bildiklerini düşünüyorum. Ve ufaktan işe girişmek istiyorum.

Haydi Bismillah o zaman.

İlk olarak söylememiz gereken şey bir HTML dosyasının en temek ögeleri nelerdir öncelikle bunları görelim.

Geçen ders söylemiştim ama burada bir kere daha tekrar etsem iyi olacak sanırsam. HTML kodlarını bir not defteri içine yazıp kaydedip istediğimiz bir tarayıcı ile çalıştırabiliriz. 

O zaman bir not defteri açalım.

Ve ilk kodlar.





Biraz detaylı olarak ilk kodlarımızı anlatayım.

Yukarıda gördüğümüz kodlar bir HTML dosyasının olmazsa olmaz tagleridir.

Bir HTML dosyası <html> etiketi ile başlamak zorundadır. Bu ifadeyi gören bir internet tarayıcı kendisinin birazdan alt satırlarda bir HTML dosyası kodlarını yorumlayacağını anlar. Bu en önemli kısım.

Diğer kısım <head> HTML dosyamızın baş bölgesi. Bu bölgede sitenin ismi yazılabilir. Sekme halinde göründüğü yerde gözükecek isimde bu bölümde ayarlanır. Bu işi de zaten yukarda gördüğümüz <title>...</title> kodları yapar.

Son olarak da <body> vücut kısmı site ile ilgili asıl işin yapıldığın kısım burasıdır. Görsellik, yazılar eklenecek diğer özellikler ve niceleri hepsi bu tag içinde yapılır.

Başlatılan her tag </html> şeklinde bitirici tag i ile bitmek zorundadır. Yoksa tarayıcı işlemlerin bittiğini anlayamayacaktır.

Bir HTML dosyasında <html> ….. </html> kodları kök elementlerdir ve diğer bütün işlemler bu tag içinde yapılmak zorundadır.

HTML kodları büyük küçük harf ayrımı gözetmez. Yani <html> de <HTML> de doğru bir kullanımdır.

Şimdi gelin ilk sayfamızı sadece ismini vererek oluşturalım.



Ne demiştik site ismi <title> </title> kodları içinde belirtilir.


Bir HTML dosyasını nasıl kaydedeceğimize bakalım. 

Dosya-->Farklı Kaydet diyoruz.

Gelen kaydetme bölümünde dosyamıza ismini verip sonunada .htm yada .html ekliyoruz.



Kaydettikten sonra kaydettiğimiz yerde şöyle bir dosya oluşacaktır. 



Bu dosyayı çalıştırdığımız anda yazdığımız kodlarıda çalıştırmış olacak ve yaptığımız işi kontrol edebileceğiz.



Gördüğümüz gibi sadece zaten sitenin adını yazmıştık. Sadece sitenin ismi yazan boş bir sayfa bizi karşıladı.

Şimdi gelin sayfamızın içeriğinede bir şeyler yazalım.

Ne demiştik tarayıcıda görünen kısım <body> </body> tagleri arasına yazdığımız kısımdır.

Gelin hep beraber bir Merhaba Dünya klasiğini gerçekleştirelim.

Body tagleri arasına şunu ekleyip dosyamızı kaydedelim ve çalıştıralım.




Çalıştırınca göreceğimiz görüntü.



Ders anlatmaya çalışan kitap yazan her programcının hayali budur yazdığı programa Merhaba Dünya dedirtmek :P :D Ne yapayım yani bende dedirteyim dedim.

Daha ileriki derslerde bu şekilde düzensiz olan bu yazının nasıl düzenleneceğini nasıl bir site kıvamına getirebileceğimizi göreceğiz.

Bitirmeden son bir noktaya daha temas etmeliyim.

HTML kodlarında son açılan tag ilk kapanır. İçe olan etiketlerde son açılan ilk ilk açılan son kapanır kuralı geçerlidir.

Şimdilik bu ders içinde bu kadar diyelim. Huzurdan ayrılayım. Çalışan arkadaşlara kolaylıklar dilerim.

KONUNUN YAZARI NCFKR
DİĞER KONU ANLATIMLARI İÇİN TIKLA VE ÖĞREN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Matlab Programlama Soru Çözümü

26 Matlab Soru Çözümleri 26
25 Matlab Soru Çözümleri 25
24 Matlab Soru Çözümleri 24
23 Matlab Soru Çözümleri 23

Matlab Programlama Konu Anlatımı

18 Matlab Programlama 18 Matlab de Rand Fonksiyonu KullanımıMerhabalar herkese. Yeni ve belkide programlamada kullanım alanları ve yaptırabildiği uygulamalar dolayısıyla programlamanın önemli konularından olan rastgele sayı üretmeye yardımcı olan rand fonksiyonundan bahsetmeye çalışacağım bu yazımda sizlere.Bismillah diyelim ve başlayalım.Her programlama dilinde olduğu gibi Matlabde de rastgele sayı üretmeye sağlayan bir fonksiyonumuz bir metodumuz mevcuttur.Devamını Gör-->
17 Matlab Programlama 17 Matlab de Kullanıma Hazır Fonksiyonlar Ve İşlevleriMerhabalar herkese. Matlab derslerimizin 13. sü ile yolumuza devam ediyoruz. Bu dersimizde sizlere Matlab'in pek çok hazır fonksiyonundan ve işlevlerinden bahsetmeye çalışacağım.O zaman Bismillah diyelim ve yolumuza koyulalım.1 SAYI YUVARLAMA FONKSİYONLARIMatlab de ondalık sayılar üzerinde işlem yapabilmek için bize kolaylık sağlayan 4 tane fonksiyon vardır. Bu fonksiyonlar fix, round, ceil ve floor'dur.Devamını Gör-->
16 Matla…

Matlab Programlama 6 Ekrana Bilgi Yazdırma 2 fprintf Komutu

Merhabalar herkese. Son Matlab dersimizde ekranda bilgi gösterme işlemini disp komutu ile nasıl yapıldığını anlatmıştım. Bu dersimizde de yine ekranda bilgi gösterme işlemine devam edeceğiz. Bu dersimizde ise yine bu işlemi yapabildiğimiz diğer komutumuz olan fprintf komutunu anlatmaya çalışacağım.
O zaman Bismillah diyelim ve başlayalım.
İlk olarak fprinf komutunun genel olarak nasıl kullanıldığı ile işe başlayalım.
Fprintf(‘Ekrana Yazılacak Açıklama %x \n’ , değer);
Şeklindedir.
Burada %x bir semboldür ve yerine yazılabilecek değerler ise şunlardır.