18 Ocak 2014 Cumartesi

HTML Dersleri 1 Giriş


Merhabalar herkese. Bir bu kalmıştı el atmadığım buna da el atmalıyım deyip başladım HTML çalışmaya. Şimdide naçizane aklımda ne kaldıysa onları sizlerle de paylaşma düşüncesi hasıl oldu. O zaman dedim klavye beni bekler geçtim klavye başına.

Kısaca kullanabildiğim ve anlayabildiğim kadarıyla HTML nedir bundan bahsetmeye çalışacağım bu dersler boyunca sizlere.

Temel olarak Web sitelerinin oluşabilmesi için internet tarayıcıların algıyabildiği bir işaret dili denebilir. HTML teknolojisi Web sitesi yapımında çok temel işlerde kullanılır. 

Aslında pek çok Web sitesi yapabileceğiniz editör var. Bunlar nerdeyse HTML bilmenizi gerektirmeyecek şekilde dizayn edilmiş durumda. Ama benim düşüncem şudur temeli bilmek her zaman candır sorun oluştuğunda öyle apışıp kalamamamıza yardımcı olabilir. 

Tabi millet çeşitli editörler ile uzaya çıkarken tekerleği yeniden bulmaya çalışmayacağız. Kaba hatları ile olaya bakmaya çalışacağız. Bu dili bilmek bir blog yazarı iseniz sitenizi biraz daha görsel açıdan güzelleştirme adına işinize yarayacaktır. Zaten tek başına site yapabilmek için yeterli bir dil değildir HTML bu unutulmasın.


HTML'in en büyük dezavantajı bana göre, pek çok işlem yapıp sonucunda emeğinizin karşılığı kadar bir şey göremiyor olmanızdır. Ama HTML öğrendikten sonra bunu Javascript yada herhangi farklı script dili ile destekler CSS öğrenir ve birazda ASP.Net yada PHP bilirseniz kendi sitenizi tasarlayıp ortalığı kasıp kavurabilirsiniz. Benden söylemesi. Sonra bu kadar şey anlattın uyguladık ettik ortaya site falan çıkmadı olmasın baştan anlaşalım.

Şimdi biraz daha teknik olarak HTML e bakmaya çalışalım isterseniz.



Haydi Bismillah o zaman.



HTML’in açılımı Hyper Text Markuep Language Türkçesi Zengin Metin İşaret Dilidir.

Yalnız HTML için bir programlama dilidir diyemeyiz. İşaret dili diyoruz biz HTML ciler kendi aramızda. Sizde bizdensiniz sizde öyle diyebilirsiniz. :D

Peki neden programlama dili diyemiyoruz? 

Çünkü ben açtım not defterini yazdım HTML kodlarını, not defteri içinde yazdığım HTML kodları aslında hiçbir anlam ifade etmeyecektir. Yani kendi başına çalışabilen programlar bu dil ile yazılamaz. Ancak bu yazılanları yorumlayabilecek programlar yardımı ile çalışabilecek programlar yazılabilir işte tamda bu yüzden HTML için programlama dili değildir diyoruz.

Aklımızdaki sorulara yavaş yavaş cevaplar bularak ilerliyoruz.

Peki o değil bu değil ne bu HTML ne işe yarar arkadaş bu dil?

HTML in temel görevi, yazı, resim, ses, video gibi çeşitli verileri ve bunların bulunduğu sayfaları bir birine basitçe bağlar. Buna ek olarak bu gibi verilerin bulunduğu sayfaların Web tarayıcısında kusursuz bir şekilde düzgün olarak görüntülenmesi için gerekli kuralları belirtir.

Tek başına bir işe yaramadığını ama işin temelinin HTML olduğunu böylelikle görmüş oluyoruz.

Temel birkaç özellikten daha bahsedip asıl işi ikinci derse bırakmak istiyorum.

HTML kodları anlamlı hale getiren etiketlerdir. Bu etiketler sayfanın görüntüsünü belirler.

Peki etiket ne demek? 

Tag dediğimiz yani etiketler <body> şeklinde bir açılış etiketi şeklinde başlayan ve </body> şeklinde bitmek zorunda olan belirteçlerdir.

Bir diğer söylememiz gereken şey, bir HTML dosyasının uzantısı .htm yada .html dir.

Az öncede söyledim çeşitli editörler kullanabileceğimiz gibi HTML kodu yazmak için bize bir not defteri yeterli gelecektir.

İşte HTML buydu.

Evet asıl işi diğer derse bırakarak huzurdan ayrılıyorum. Çalışan arkadaşlarıma Allah kolaylıklar versin.

KONUNUN YAZARI NCFKR
DİĞER KONU ANLATIMLARI İÇİN TIKLA VE ÖĞREN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder