Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Eylül, 2013 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Kod Günlüğü 4 C# da GroupBox Türü Nesnelerin İçine Eklenmiş Nesneleri Kod İle Silme

Merhaba günlük. Bir kaç satır kod anlatmak için geldim. Şimdi sana Form üzerine GroupBox,Panel gibi içine nesneler koyabildiğimiz kontrol nesnelerimiz içinde bulunan nesneleri kod ile nasıl silebiliriz bunu anlatacağım.
Mesela düşünelim ki form üzeride bir GroupBox ımız var, bir tane TextBox ımız var ve birde Butonumuz olsun. 
Şöyleki TextBox yardımı ile bir sayı girişi alıp girilen sayı kadar GroupBox içine TextBox oluştursun. Kod ile nesne oluşturup bu tip kontrol ögeleri içine atmayıda başka bir zaman anlatayım şimdi işimiz başlıktaki olay. 
İşte böyle bir durumda mesela düşünün ki  kullanıcı form açıkken TextBox a 4 yazdı butona bastı nesneler oluştu ve GroupBox içine yerleştirildi daha sonra kullanıcı farketti ki 4 tane yeterli gelmiyor 6 tane olmalıydı gitti TextBox a 6 yazdı ve tekrar butona bastı. Heeee işte sorun ortaya çıktı o ilk 4 ü zaten vardı birde 6 tane daha ekledi 10 tane oldu.  İşte bu bir programcı eksisi olarak göze battı. Eğer gereken kodları yazmaz isek kullanıcının …

Kod Günlüğü 3 C# da Nesnelerin Arka Plan Resimlerini Kod İle Değiştirme

Merhaba günlük. Bu sefer çok uzun durmayı planlamıyorum. Küçük bişey diyip gidicem. 
O zaman başlıyayım sende meraklanma.
Bazen  form üzerine koyduğumuz nesnelerin arka plan resimlerini program çalışırken değiştirme ihtiyacı duyarız. Küçük bir örnek vericek olursam. Mesela form üzerinde bir OvalShape nesnemiz var ve belli sürelerde bu OvalShape nesnesi üzerindeki resmin değişmesini istiyoruz. 
Biliyorsun ki günlük tüm işler aslında nesnelerin bulundukları konum yani adresleri üzerinden yapılır. Buradaki temel mantıkta şu nesneye göstermesini istediğimiz resmin adresini vericez, hacı bak buradaki resmi göstercen dicez o da bu adresteki resmi kendi üzerinde göstericek. 
C# kendi üzerinde, proje klasöründe Debug içindeki dosyaların adreslerini direk alabilir. O yüzden bize adres verirken kolaylık olması açısından proje içinde kullanacağımız dosyaları Debug klasörü içine atmak  akıllıca bir iş olur yoksa uzun uzun dosya yolları ile boğuşmak zorunda kalırız. 
Şimdi yapıcağımız işlem aslında tek…

Kod Günlüğü 2 C# da Formlar Arası Değişken Taşıma

Merhaba günlük. Bugün sana yine güzel bir kod anlatacağım. 
Çok formlu projelerde çalışırken diğer formdaki bir değişkenin değerine, farklı bir form da  işlem yaparken ihtiyaç duyabiliyoruz. 
Şimdi sana işte tamda bu işlemi nasıl gerçekleştirdiğimizi anlatacağım. 
Küçük bir senaryo her zaman iyi olmuştur. 
Şimdi düşün günlük Form1 de int türünde  x isminde bir değişkenin var ve bu x değişkeninin o form üzerindeyken almış olduğu 0 değeri için Form2 de Button1 görünür olacak 1 değeri için ise Button1 görünmez olacak. 
İhtiyacımız olan şey Form1 deki değişkenin değerini Form2 taşımak olacaktır. 
Peki bunu nasıl yapacağız?
Öncelikle şuna dikkat edeceğiz. Değişkenlerimizi tanımlarken, başına koyacağımız ifadeler ile kullanım yerlerini belirleyebilmekteyiz. Biz değişkenimizin başka bir Form üzerinde kullanılmasını istiyorsak bu değişkenin erişimini her form üzerinde açmalıyız. Yani değişkenimizi Public Static şeklinde tanımlamalıyız. 

Kod Günlüğü 1 C# da İstenilen TextBox'a İmleci Odaklama

Kod günlüğü ve ilk yazım. 
Biraz daha basit bir kaç kod ile başlamak istiyordum ama bu güzel konuyu es geçemedim. Bugün bir program yazarken ihtiyacım olan bir özelliği sizlerle de paylaşmak istedim.
Özellikle TextBox lar yardımı ile kullanıcıdan bilgi almak istediğimiz form çalışmalarında işimize çok yarayacak olan bu tek satırlık kodu anlatacağım size. 
Nedir bu kodumuz? 
Bu kod form üzerinde birden fazla TextBox var ise kullanıcının hangi TextBox dan yazmaya başlayacağını belirtebilmek için kullandığımız Focus olayı.
Mesela kullanıcıdan ad, soyad,adres gibi kimlik bilgilerini istediğimiz bir form düşünelim ve imleç ad yazan Label ın yanındaki TextBox dan başlasın İşte bunun için yapmamız gereken şey imleci o TextBox a focuslamak(odaklamak) olacaktır.
Peki bunu nasıl yapacağız? 
Aşağıdaki bir basit form üzerinden gidecek olursak;


Öncelikle şuna dikkat edelim. Yerleştirdiğimiz TextBox ların TabIndex değerlerini koyduğumuz sıraya göre verirsek kullanıcıyı doğru yönlendirmiş olur ve geçişlerde…

Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 12 Hard Disknizin Dosya Veya Dizin Bozuk Ve Okunamaz Durumda Problemi Çözümü

Merhaba arkadaşlar. Şimdi sizlere Hddsi (Bilinen tabiri ile Harddisk) olan arkadaşların sürekli başına gelen bir sorunun çözümünü anlatacağım. 
Windows un okuyabildiği görebildiği bazı dosya sistemleri vardır FAT32, NTFS gibi. Hddmizin dosya sistemi bozuk dosya yada farklı nedenlerle değişebilir. Windowsun okuyamayacağı bir dosya sistemi haline gelebilir. 
Onlardan biride RAW dosya sistemi. Windows bu dosya sistemini ne yazıkki okuyamıyor. Deneyerek görmedim ama okuduğum kadarıyla Linux tabanlı işletim sistemleri bu dosya sistemini okuyabilmekteymiş.
Sorunumuza dönecek olursak işte farklı sebeplerleHdd nizin dosya sistemi RAW olduysa sorun şöyle karşımıza çıkıyor. 
Bilgisayarınız Hdd nizi görüyor dizin olarak yolunu bilgisayarım klasöründe gösteriyor ama siz hdd nizin içine girmek istediğinizde şu uyarı ile karşılaşıyorsunuz.

Böyle bir durumla karşılaşınca öncelikle suna bakabilirsiniz Hdd nizin özellikler kısmından gerçekten dosya sistemi RAW mı olmuş buna bakabilirseniz. Eğer böyle ise k…

10 Yep Yeni Bir Heyecan

1 yıl geçti. 
Sayfayı kuralı bir yıl oldu. 50.000 ziyaretçi ve toplamda bugün itibari ile 376 konu başlığı ile aklımdakileri anlatmaya çalıştım yazar arkadaşlarımda aklındakileri sizlere anlatmaya çalıştı. 
Bazen sadece yazalım isteği ile geçtik klavye başına unutmak istediklerimizi unuttuk bazen yeni bir şey öğrendim bunu paylaşmalıyım heycanıyla geldim yazdım. Sizlerle güzel bir yıl geçti ve gitti. 
Önümüzdeki yıl içinde sayfa içinde yenilik fikirleri ve yeni bölüm düşüncelerim var.Bu yazımda o yeni fikirlerimden birini tanıtmak istiyorum sizlere.
Kod Günlüğü...

Bilgisayar Günlüğü Resimli Anlatım 11 Twitterdaki Tüm Tweetlerini İndirme

Merhabalar herkese. Bugün bilgisayar günlüğüne twitter arşivine nasıl ulaşılır twitterdan tüm tweetleri nasıl indirebiliriz bunu not düşeceğim.
Twitter uzun zaman önce bu özelliği kullanıma sundu. Bu özellik sayesinde tüm tweetlerinize bir zaman tüneli tarzında ulaşabilecek ve rahatlıkla aradığınız twettlerinizi bulabileceksiniz.
O zaman başlayalım.
1. Adım
Öncelikle twitterımızdaki dişli çarka tıklıyoruz.


2. Adım