Ana içeriğe atla

6 Farkına Var Ne Olduğunu Bil




Okullarda kıyafet serbestliği üzerine şu günlerde nette bir yazı dolaşıyor yazı biraz dikkatimi çekti. Facebook Twitter gibi sosyal ağ kullanıcısıysanız bu yazıyla zaten karşılaşmışınızdır ama göremeyen arkadaşlar için küçük bir kısmını paylaşayım.

“Okula üniformayla gelmek demek:
1-Dolabında doğru düzgün giyecek kıyafeti olmayan çocukların maddi durumu iyi olan öğrencilerle aralarındaki farkın en azından görünüş açısından ortadan kalkması demek,
2- Öğrencilerin kendilerine "Acaba yarın okula giderken ne giysem?" diye sormayıp derslerini düşünmeleri demek,
3- Çocukların anne babalarına" Daha bunu dün giydim, aynı kıyafeti yarın da giymem", "Arkadaşlarım hep farklı kıyafetler giyiyorlar, ben de istiyorum"," Bu eteğimin aynısı Ayşe'de de var, ben bunu istemem" dememeleri demek” vs vs böyle 10 tane olumsuzluk sıralayan bir paylaşım. Az çok fikir sahibi olduğunuzu düşünüyorum.

Ben olaya biraz farklı bir açıdan bakıyorum açıkçası bu paylaşımdaki gibi düşünmüyorum. Bir takım zorlamalarla kurallarla insanları gerçeklerden uzaklaştırmak ya da bu gerçeklerle yüzleşme zamanlarını daha ileriki bir zamana ertelemek bu insanlara yapılan yada bize zamanında yapılmış aslında en büyük haksızlıktır. 1. Sınıftaki çocuktan 12. Sınıfa gelmiş olan genç bir bireyin bu şekilde gerçeklerden uzaklaştırarak onları koruma düşüncesi bana çok mantıklı gelmiyor. Bence birey kendini daha 1. Sınıfa başladığı andan ya da düşünebilmeye başladığı andan itibaren bilmeli. 

Bu çocuğa yasaklar ya da kurallarla ne olduğunu unutturmak yerine farkına vardırılmalıdır. Tabi bunun başlangıç yeri ailedir. Çocuk yazıda bahsedildiği gibi diğer arkadaşının giydiğini kıskanıyorsa kendi güçleri olmadığı halde arkadaşının giydiğine özeniyorsa asıl sorun burada kıyafet serbestliğinin olmasında ya da olmamasında değil çocuğa kendini bilme kendinin farkında olma eğitiminin verilmemiş olmasındadır. Tartışılması gereken asıl konu aslında bence bu.

Bir de bir şeyden bahsetmek istiyorum. Hep şunu düşünürüm, üniversiteye geliyorsunuz ve lisedeki kuralcı hayatın zıttına tam bir serbestiyet insanlara birey olduğunu hissettiren bir ortamla karşılaşıyorsunuz. Sorum şu üniversiteye başlayan bir birey daha 3 ay önce lise sıralarında oturuyordu ve yukarıda saydıkları şeyler bu genç içinde geçerliydi. 3 ayda ne oldu da bu gencin yeterli olgunluğa yeterli yeterliliğe ulaştığını düşünüyorlar da üniversite de her şeye serbestiyet getiriyorlar. 3 ayda ne oluyor? Ya da yukarıdaki fikirleri savunan kişiler aynı şeyi niçin bir üniversite öğrencisi için yazmıyor ya da düşünmüyor.

Birde daha küçük olan ilköğretim öğrencileri açısıdan olayı düşünelim. Artık dershaneler sadece zengin ailelerin çocuklarını gönderebildikleri, insanlar için bir lüks olma durumundan ne yazık ki yine bizim düşüncelerimiz sayesinde çıktı. Yani normal şartlar altında gönderme fırsatı olmayan aileler bile çocuğunun daha iyi bir yeri kazanabilmesi için daha iyi bir gelecek için son sene bile olsa canına dişine takıp çocuğunu dershaneye gönderiyor. Dershanelerde de kıyafet zorunluluğu diye bir şey yok. Çok merak ediyorum hafta içinde bu şekilde düşünen öğrencilerin ne oluyor da hafta sonları böyle düşünmedikleri varsayılarak dershanelere kıyafet serbestliği getiriliyor. 

Burada gerçekten çok yoksul olan ailelerden bahsetmiyorum böyle ailelerin olması zaten devletin en büyük ayıbı diye düşünüyorum. Ya da okul üniformasıyla çok yoksul olduğu gizlenen çocuğa okuldaki yönetim dönüp bakmıyorsa yardım elini uzatmıyorsa ve serbestiyet geldikten sonra bunu farkedeceklerse bırakın getirsinler ve devlet kendi ayıbını da görmüş olsun devlette farkına varsın bu şekilde aileler varsa yardımına koşsun.

Farkına vardırmak önemlidir. Durumla ilgili biraz uç bir örnek olacak ama farkına vardırmak açısından bir olayı paylaşmak istiyorum. Bunu sadece farkına vardırmanın ne kadar önemli olduğunu vurgulamak için veriyorum. 

Japonlar 9 Ağustos 1945 tarihinde tepelerine bırakılan 4.5 tonluk atom bombasıyla sarsılmış ve yaklaşık 100 bin kişi ne olduğunu bile anlamadan bu dünyadan yitip gitmişti. 

Japonlar şu anda ne yapıyorlar çocukları kendilerinin bilmeye başladıkları anda onları alıyorlar ve atom bombasının atıldığı Hiroşima ve Nagasaki şehirlerine götürüp oraları gösteriyorlar ve diyorlar ki o çocuklara eğer siz çalışmazsanız bu olay tekrar başınıza gelir. Onun için güç sahibi olmalı ve bunu için de çalışmalısınız. İşte bir şeylerin farkına erken vardırmanın doğurduğu sonuç ortada teknoloji devi diye anılıyorsunuz. Bunu sadece farkına vardırmanın ya da farkına varmanın önemi anlatmak için verdim. Sizce onlar bunlar daha çocuk bence bundan kötü etkilenirler bence bu olaydan bu çocukları haberdar etmeyecek şekilde saklamalıyız deselerdi soruyorum sizce Japonya bu halde olabilir miydi.?

Demem o ki insanlardan kurallarla ya da yasaklarla gerçekleri gizlemek yerine bir an önce gösterilmelidir.
Kıyafet serbestliği gelsin ya da gelmesin değil burada yazdığım şey hiç birini savunmuyorum. Sadece paylaşılan paragraftaki düşünceleredir bu yazım… 

Yani tartışmamız gereken kıyafet serbestliği gelsin ya da gelmesin değil bu şekilde ne olduğunu kim olduğunu bilmeyen bireylerin olduğu ve bunların eğitiminde eksik kaldığımızdır…

Bence her birey kendinin farkına varmalı, ne olduğunu ne yapabileceğini bilmelidir.


Murat Bilginer











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Matlab Programlama Soru Çözümü

26 Matlab Soru Çözümleri 26
25 Matlab Soru Çözümleri 25
24 Matlab Soru Çözümleri 24
23 Matlab Soru Çözümleri 23

Matlab Programlama 18 Matlab de Rand Fonksiyonu Kullanımı

Merhabalar herkese. Yeni ve belkide programlamada kullanım alanları ve yaptırabildiği uygulamalar dolayısıyla programlamanın önemli konularından olan rastgele sayı üretmeye yardımcı olan  rand fonksiyonundan bahsetmeye çalışacağım bu yazımda sizlere.
Bismillah diyelim ve başlayalım.
Her programlama dilinde olduğu gibi Matlabde de rastgele sayı üretmeye sağlayan bir fonksiyonumuz bir metodumuz mevcuttur.
Temel kullanımı rand(n,m) şeklindedir. Bu ifade şunu yapar n satırlı ve m sütunlu bir matrisi 0 ile 1 arasında rastgele gelen ondalık sayılar ile doldurur.

Matlab Programlama Konu Anlatımı

18 Matlab Programlama 18 Matlab de Rand Fonksiyonu KullanımıMerhabalar herkese. Yeni ve belkide programlamada kullanım alanları ve yaptırabildiği uygulamalar dolayısıyla programlamanın önemli konularından olan rastgele sayı üretmeye yardımcı olan rand fonksiyonundan bahsetmeye çalışacağım bu yazımda sizlere.Bismillah diyelim ve başlayalım.Her programlama dilinde olduğu gibi Matlabde de rastgele sayı üretmeye sağlayan bir fonksiyonumuz bir metodumuz mevcuttur.Devamını Gör-->
17 Matlab Programlama 17 Matlab de Kullanıma Hazır Fonksiyonlar Ve İşlevleriMerhabalar herkese. Matlab derslerimizin 13. sü ile yolumuza devam ediyoruz. Bu dersimizde sizlere Matlab'in pek çok hazır fonksiyonundan ve işlevlerinden bahsetmeye çalışacağım.O zaman Bismillah diyelim ve yolumuza koyulalım.1 SAYI YUVARLAMA FONKSİYONLARIMatlab de ondalık sayılar üzerinde işlem yapabilmek için bize kolaylık sağlayan 4 tane fonksiyon vardır. Bu fonksiyonlar fix, round, ceil ve floor'dur.Devamını Gör-->
16 Matla…